Next Previous Contents

3.3 Ilustrativní příklad v A

Zde je jednoduchý příklad jazyka A. Definuje scénu s jednou kamerou a jednou tryskou.

Tryska začíná tryskat. V čase 0.5 chvíli tryská stejně, v čase 1.5 proud začne zesilovat a v čase 4.5 dosáhne vrcholu. Pak tryska přestane tryskat.

Kamera nejprve trysku sleduje z jednoho místa a v čase 1.0 ji začne objíždět.

; tryska "T" 
;
; id  p0      p1      r    v  ro   vl
[ "T" (0 0 0) (0 1 0) 0.01 $0 0.01 0  try7 ] "T1" def2
; camera "ocko"
;  id     eye look up
[ "ocko"  $1  $0   (0 1 0) kam4 ] "ocko2" def2
;začneme časem 0.0
0.0  cas1
  ; tryska T začíná tryskat 
  ; na začátku tryská rychlostí 0 na konci rychlostí 1
  ; interval končí v čase .3
  [ $p  T1 ] .5 int2
  ;kamera "ocko" to z povzdálí sleduje
  [ (-1 0 0) (0 0 0) ocko2 ] 1 int2
;posuň čas
0.5 cas1
  ;tryska chvilku tryská stejně  a to rychlostí 1
  [ 1 T1 ] 1 int2
  ;kamera objíždí trysku, ale stále sleduje T
  ; přesune se z místa (-1 0 0) na (0 0 1) za 3s 
1.0 cas2
  [
    ; nejprve spočítáme polohu kamery
    (-1 0 0) (0 0 1) (0 0 1) (1 0 0) $p spline5 
    ;kouká se stále na T
    (0 0 0)  ocko2 
  ] 4 int2
  ;další bod scénáře: tryska zesílí z 1 na 5 za 3 sec
1.5 cas1
  [ 1 5 $p umera3 T ] 3 int2
4.5 cas1
  ;a pak rychle přestane tryskat úplně
  [ $q 5 mul2 T1 ] 0.1 int2
;v čase 5s již skončíme
5.0 end2


Next Previous Contents