Jde o zásobníkový jazyk a může velmi vzdáleně připomínat Postscript. Všechny příkazy jsou jako by v obrácené polské notaci (postfixové formě). To znamená, že nejprve je výčet argumentů a až po nich následuje funkce (operátor).
fce : argumenty fce_id ; argumenty : seznam | fce | proměnná | číslo | vektor | řetězec ; seznam : '[' příkaz ']' ;
číslodouble
vektorve tvaru (x y z) např.: (1.2 0 -15).
proměnná$p, $q, $t, $e, $1, $2, ... $9 vestavěné proměnné, bližší popis viz níže.
řetězecněco v uvozovkách např: "fce2".
Jak je vidět, syntaxe je opravdu jednoduchá.
Číslo, vektor, řetězec anebo proměnná uloží svou hodnotu na zásobník,
fceN vezme posledních N položek zásobníku a výsledek opět uloží
na zásobník. Mnemotechnika názvu funkcí je taková, že poslední znak názvu
vyjadřuje árnost funkce.
add2, sub2sčítání, odčítání. Příklad:  1 3 add2.
smul2, div2násobení, dělení vektoru skalárem.
Příklad  (1 2 3)  4 div2. 
norm1, abs1normalizace, velikost vektoru.
(1 0 1) (0 1 0) add1 2 div2 norm1 abs1
sečte (1 0 1)+(0 1 0), výsledek vydělí dvěma, to celé znormalizuje 
a velikost tohoto vektoru bude výsledek.
číslo je chápáno jako vektor s ostatními složkami nulovými nebo nedefinovanými.
Takže 1 (0 1 1) add1 má stejný význam jako (1 0 0) (0 1 1) add2.
a b t umer3vážený průměr bodu a a b tj. t * b + (1 - t ) *  a
a pa d pd t spline5bod určený řídícími body a a b  vektory pa a pd
v čase t.
a pa d pd t vspline5tečna v tomto bodě.
[ tělo_fce  ] "mojefceN" def2definuje N-ární funkci mojefceN.
K argumentům funkce lze přistupovat pomocí proměnných $0, $1, $2, ... $9.
Proměnné se číslují podle hloubky v zásobníku.
[ $0 1 add2 ] "divny_inc1" def2
definuje funkci my_inc1, která přičte k argumentu 1. 
5 my_inc1
vrátí tedy 6.
[ $2 $1 add2 $0 sub3 ] "divny_prumer3" def2
definuje funkci my_prumer3, který sečte dva vektory a podělí číslem.
Tedy: 
(6 3 3) (6 0 0) 3 divny_prumer3
vrátí (4 1 1).
"id" p0 p1 r v ro vl try7id název trysky,
p0 pozice trysky,
p1 směr,
r   poloměr,
v  rychlost vytékání,
vl  vlastnost trysky (pro budoucí využití)
"id" p0 p1 rgb rad sve5id název,
p0 pozice,
p1 směr,
rgb barva světla,
rad kužel.
"id" eye lookat up kam3id název,
eye pozice kamery,
lookat kam kouká,
up kde je ``nahoře''.
"id" vec "dfn2"umožňuje měnit nějaký parametr scény.
výhodné je přidefinovat si stručnější funkci:
[ "hlavnitryska" (0 0 0) (0 1 0) .01 $0 0.1 0 try7 ] "hlavnitryska1" def2
TT čas1posune čas na TT, čas se musí posouvat pouze vpřed.
 [ tělo intervalu  ] LEN int2tělo intervalu se provede vždy, když se bude chtít zjistit
vzhled scény v časovém intervalu <TT, TT + LEN). S výhodou lze použít
vestavěné proměnné $t, $p, $q. 
TT end1čas konce.
$tčas od začátku intervalu;
$edélka intervalu
$pnormalizovaný čas ( $t / $e )
$q( 1 - $p )
 kncm1počet kapek na centimetr krychlový.