Scrollbar

PROTO GenericScrollbar [
  field MFNode     button           Group {}
  field MFNode     up_arrow         Group {}
  field MFNode     down_arrow       Group {}
  field SFFloat    bar_length       1
  field SFFloat    bottom_value     0
  field SFFloat    top_value        1
  field SFFloat    init_value       0
  field SFTime     change_time      5
  eventOut SFFloat value_changed
]

Obecný scrollbar vycentrovaný okolo počátku natažený ve směru osy y. Uzly button, up_arrow, down_arrow určují vzhled jednotlivých složek, bar_length délku tahací oblasti, bottom_value hodnotu ve spodní poloze, top_value hodnotu v horní poloze, init_value počáteční hodnotu. Čas change_time určuje, jak dlouho trvá přechod z minimální do maximální hodnoty, je-li držena šipečka.

Tahátko je uděláno pomocí PlaneSensoru, šipky pomocí TouchSensoru a TimeSensoru.

Vše ovládá jeden skriptík. Ten přistupuje na jednotlivé fieldy a posílá eventOut value_changed. Navíc má následující "interní" položky:

StdScrollbar je GenericScrollbar se standardními objekty pro tahátko a šipky, stačí definovat material a texture.

Colorize

Prototyp triviálního skriptíku, který přijímá nezávisle tři floatové vstupy a dělá z nich barvu.
PROTO Scalar2Color [
  eventIn SFFloat  set_r
  eventIn SFFloat  set_g
  eventIn SFFloat  set_b
  field SFColor    init_color    1 1 1
  eventOut SFColor color_changed
]
Vlastní skriptík pak obsahuje přesně totéž, snad ničím nikoho nepřekvapí.

Color panel

Prototyp objektu složeného ze tří scrollbarů. Ty ovládají jednotlivé barevné složky RGB. Scrollbary mají odpovídající barvy (červená, zelená, modrá) a mění intenzitu dle svojí hodnoty. Navíc celý objekt posílá ven výslednou barvu. Neobsahuje žádný skript, takže to je tak vše.

Back