Řešení úlohy 2
Zadání: Statický objekt VRML
Vytvořte prototyp objektu (stolu), který bude mít alespoň
3 stupně LOD a bude obsahovat parametry:
- field SFInt32 tvar 0
(volba alespoň ze 2 variant tvaru)
- field SFInt32 lod 0
(0=vypnutí LOD, 1=zapnutí LOD)
Prototyp použijte v testovacích souborech, obsahujících nejméně 4
instance daného prototypu v různých tvarech, na nichž prověříte:
- snímkovou rychlost při použití LOD
- snímkovou rychlost bez použití LOD
Řešení:
Table [
exposedField SFInt32 tvar 0 # 0 hranatý; 1 kulatý barokní;
# 2 kulatý křivolaký;
exposedField SFNode texture # intezitní textura
exposedField SFNode material # podkladová barva
exposedField SFInt32 lod # 0 vyp; 1 zap;
]
(popis řešení: prototyp Table v table.wrl používá obecnější
Table1 a Table2 reprezentujicí ruznou složitost objektů.).
Šest stolů s použitím LOD.
Šest stolů bez použití LOD.
Mixažní pult.
Vše dohromady zazipené ke stažení zde.
Naměřené rychlosti:
Testy byly prováděny na P200/MMX s kartou Riva128 (PCI) v rozlišení
zhruba 800*500.
FPS
| Plné detaily
| Střední detaily
| Nízké detaily
| Krabice
|
Software bez LODu
| 3
| 4
| 4.5
| 5
|
Hardware bez LODu
| 7
| 7
| 7
| 7
|
Software s LODem
| 3
| 8
| 11
| 14
|
Hardware s LODem
| 7
| 25
| 30
| 45
|
Jak je vidět, na našem pomalém parostroji je rychlost počtem
polygonů omezená značně.