Hlavním cílem této diplmové práce bylo vymyslet, vyzkoušet a porovnat možné přístupy k dané problematice. Nyní jsou implementovány základní modely chování vody, štěpení kapek, vlnění hladiny.
Zda bylo dosaženo onoho ``realistického zobrazení'', samořejmě dosti závisí na subjektivním pohledu. Nicnéně je nutné konstatovat, že nebylo dosaženo takové věrnosti, aby si výsledek ``necvičený laik'' spletl se skutečností, jak by se od realistického zobrazení mohlo očekávat.
Práce přinesla také nějaké vedlejší produkty, které mohou být aplikovány i mimo téma práce.
Jazyk JA vyvinutý v rámci této práce umožňuje spojité popsání chování oběktů ve scéně. Proto je možné jej s úspěchem použít i na zobrazení ``netryskajících'' animací.
Počítání animace je, díky prostému distribuovanému systému dish-*
,
možné v rozumném čase, pokud je k dispozici dostatečná výpočetní síla.
Například spočítání průměrné desetisekundové animace (100 framů za sec)
trvalo za použití 18 počítačů PC, 4 počítače silicon graphic, a 5
počítačů sun zhruba dvacet minut.
Vzhledem k umírněnému používání systémově závislých knihoven, je celý systém dobře přenositelný. Přenos byl bez větších zásahů a problémů proveden na tyto platformy: PC (Linux, FreeBSD, DOS), Sparc (Solaris, Linux), Silicon Graphics (Irix).
Dalším pozitivním rysem je poměrně dobře navržená struktura celého projektu, která umožňuje snadné zásahy a tím je dobře připravena pro případný další vývoj.
Tento vyvoj by se mohl zaměřit na sofistikovanější přístup při závěrečném zobrazení, či více propracovat použité matematické modely.