prohlížeč formátu buran, formátu pro uchování informací
o animaci na úrovni framů. Vhodné pro ladění programů, které formát
buran mají produkovat (jchrl, jmv).
bured -fN -bBEG -eEND file.bur
file.bursoubor formátu buran, který má být znázorněn
-fNFrame N. zobrazí se N'tý frame.
-bBEGPrvní zobrazovaný frame bude BEG.
-eENDPoslední zobrazovaný frame bude END.
Formát buran slouží k uchování informací o animaci rozložené na framy. U každého framu animace je třeba si uchovat různé informace o scéně, např. polohy kapek, polohu a směr trysek, barvy světel. Proto jsou v každém framu bloky těchto informací, ve kterých se uchovává více informací stejného typu.
POINTS3d body.
POLYGONVrcholy polygonu.
LOGLogovací informace.
CASTICEZrod kapky, poloha, rychlost. Pro rychlejší preview je výhodnější nepočítat polohy všech kapek, ale zapamatovat si pouze jejich zrod.
KOULE3d bod a poloměr. Používá se pro pozici kapky.
CAMERAPozice ``look_at'' a ``up'' kamery.
VLNKYPole výchylek vodní hladiny.
DEFINEPropašování hodnoty vektoru a identifikátoru do scény povray'e. V popisu scény se pak objeví něco jako ``#declare ID = <1, 2, 0>''.
Pro každý blok ve framu se vytiskne nejprve hlavička s těmito informacemi: název typu bloku, číselně typ bloku, délka jedné datové položky, offset ve framu, počet datových položek, velikost v bytech.
Následuje výpis každé datové položky, na jeden řádek jedna. Výjimku
tvoří bloky typu LOG a DEFINE, kde se vlastně celý blok vypíše
na jeden řádek.
[tryska (8, 32) 242 2(64)] `(0.00 0.10 0.00) (0.00 1.00 0.00)0.01 `(0.10 0.10 0.10) (0.00 1.00 0.00)0.01